FAQ

Witajcie. Z myślą o tych, którzy nie przeczytali instrukcji przygotowaliśmy tą sekcję by rozwiązać typowe problemy, jakie na co dzień zdarzają się użytkownikom naszych łodzi.

Nie myślcie, że w ten sposób unikamy kontaktu – wręcz przeciwnie – lubimy rozmawiać z klientami, słuchać Waszych pomysłów, rad, wskazówek. To właśnie dzięki Waszym uwagom SUNSAILER dzisiaj jest taki jaki jest – wiele z funkcjonalności podpowiedzieliście nam sami – za to Wam serdecznie dziękujemy.

Jeżeli nie znalazłeś tutaj odpowiedzi na swoje pytania – śmiało – dzwoń lub pisz. 

To zależy od czynników takich jak wiatr, nurt, poziom naładowania baterii, pogoda. Przy założeniu, że pływasz po akwenie typu jezioro, przy słonecznej pogodzie i korzystasz z ok. 50% mocy silnika – możesz cieszyć się swobodą i pływać cały dzień. Jeśli zaś używasz pełnej mocy – licz się z tym, że czas pływania może ulec skróceniu do ok. 2 godzin. 

Obserwuj wskaźnik naładowania akumulatora w joysticku – jeśli zaświeci się czerwona dioda – wracaj do kei.

Sprawdź dźwignię manetki mocy – najprawdopodobniej nie jest ustawiona w pozycji STOP. Po zmianie pozycji silnik powinien wydać 3 krótkie sygnały i wejść w stan gotowości.

Jeśli jednak nadal piszczy – może to być spowodowane głębokim rozładowaniem akumulatorów i koniecznością ich oddzielnego naładowania.

Zazwyczaj nie. Sterownik ładowania akumulatora monitoruje poziom energii cały czas i w razie potrzeby doładowuje go natychmiast. 

Może się jednak zdarzyć sytuacja, że poprzedni klient pływał na 100% mocy kilka godzin a przy pochmurnej pogodzie ładowanie jest wolniejsze. 

Niemniej jednak – jest to bardzo rzadki przypadek.

W ustawieniach Bluetooth wyszukaj urządzenie XSpecialAudio. Sparuj je z telefonem.

Od teraz możesz już słuchać muzyki bezpośrednio ze swojego telefonu. Głośnością sterujesz za pomocą przycisków w telefonie.

Pamiętaj o dobrych manierach i jeśli pływasz nieopodal łowisk wędkarzy ścisz muzykę by nie przeszkadzać innym użytkownikom akwenu.

Nie panikuj. Jeśli pogoda jest w miarę słoneczna – poczekaj jakiś czas. Sterownik doładuje akumulatory i będziesz mógł płynąć dalej.

Najprawdopodobniej uderzyłeś śrubą w jakiś twardy przedmiot – kamień, stalową linę itp. W takim przypadku mogło dojść do zerwania zabezpieczenia silnika – jest to trzpień stalowy ulokowany bezpośrednio pod śrubą napędową.

Co musisz zrobić:
– weź klucz w formie pokrętła plastikowego znajdujący się w bakiście i odkręć nakrętkę ze śruby. Zdejmij śrubę.
– załóż nowy trzpień na oś silnika wkładając go w otwór w osi.
– załóż z powrotem śrubę i zakręć nakrętkę.

Powodzenia.

Sprawdź czy na śrubę nie nawinęły się jakieś rośliny, gałęzie lub żyłka wędkarska. 

Silnik posiada zabezpieczenie przeciążeniowe by uniknąć spalenia się obwodów.

Po usunięciu blokujących śrubę elementów silnik powinien wrócić do normalnej pracy. 

Dla bezpieczeństwa wyłącz silnik za pomocą bezpiecznika znajdującego się na pawęrzy.

Jeśli masz jakieś pytania na które nie znalazłeś tutaj odpowiedzi napisz do nas lub zadzwoń. Kontakty znajdziesz TUTAJ